Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Zawiadomienie o dokonaniu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem

OPIS SPRAWY

W przypadku dokonania montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem właściciel składa zawiadomienie.

W SKRÓCIE

KROK 1

Zarezerwuj wizytę

rezerwując przez internet wybierz sprawy grupy „D”

KROK 2

Wnieś opłatę

przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie

KROK 3

Złóż wniosek i załączniki

potwierdź wizytę w biletomacie, nie później niż 10 minut przed wizytą

KROK 4

Odbierz dokumenty

w Urzędzie, w dniu złożenia wniosku

PRZYDATNE INFORMACJE

  • wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Wnioski mieszkańców dotyczące sprawy są przyjmowane w Oddziale Ewidencji Pojazdów Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26A i 30/32 po uprzednim umówieniu terminu wizyty.
  2. Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest pobranie biletu z „automatu biletowego”. Dotyczy to osób, które umówiły termin wizyty.
  3. Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
    • potwierdzenie umówionej wizyty w siedzibie Wydziału w automacie biletowym nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia,
    • zgłoszenie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
      W przypadku niedotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
  4. W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu wizyty.
Informacje uzupełniające
  • W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.

  • W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

W dniu złożenia wniosku lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Ewidencji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
kancelaria (parter)

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się:

Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl/- złożenie wniosku sprawy grupy „D”

Telefonicznie: +48 (42) 638-44-44

Przypominamy, że:

  • jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
  • nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
  • rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
  • dla wizyt rezerwowanych w poszczególnych grupach spraw, w wybranym dniu, co najmniej 10 minut przed umówioną wizytą, należy pobrać bilet wybierając przycisk "Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet", następnie wpisać numer telefonu z numerem prefiks na monitorze dotykowym automatu biletowego.
  • dla wszystkich grup spraw nieodebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji.
Opłaty

Rodzaj opłaty

Wysokośc opłaty

pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)

17,00 zł

(opłata skarbowa)

dowód rejestracyjny (w przypadku wymiany)

54,00 zł

komplet znaków legalizacyjnych

12,50 zł

pozwolenie czasowe (art. 74 ust. 2 pkt 1 ustawy)

13,50 zł

Opłatę za dokumenty komunikacyjne można wnieść:

  • gotówką bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,

  • gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w opłatomacie w siedzibie Wydziału,
  • za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi,

  • przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr: 55 1240 1037 1111 0011 0911 1273 - (wskazując cechę identyfikacyjną pojazdu)

  • za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem: https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/platnosc-w-urzedzie.html

Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście
    • ul. Smugowa 26a i 30/32

Termin składania dokumentów

Do 30 dni od dnia zdarzenia

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o dokonanie zmian

druk do pobrania


  • Wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem albo
  • Montażu dodatkowej instalacji R115
  • Faktura VAT lub rachunek za montaż instalacji gazowej
  • Dowód rejestracyjny
  • Zaświadczenie z badania technicznego pojazdu (do wykreślenia adnotacji w przypadku demontażu instalacji gazowej)
  • Dowód osobisty (dotyczy osób fizycznych) lub wypis z rejestru sądowego i numer REGON (dotyczy osób prawnych)
  • Dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC do wglądu

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania


Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 sierpnia 2022 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt