- Wyrażanie zgody właścicielskiej na wycinkę drzew zlokalizowanych na nieruchomościach będących własnością miasta Łodzi, niebędących w dyspozycji (władaniu) innych komórek organizacyjnych i miejskich jednostek organizacyjnych.
Wniosek o wydanie zgody właścicielskiej składają osoby posiadające tytuł prawny do władania nieruchomością stanowiącą własność Miasta Łodzi (np. umowa dzierżawy, umowa użyczenia, przekazanie w trwały zarząd, użytkowanie) oraz użytkownicy ogródków działkowych na terenach Rodzinnych Ogrodów Działkowych. - Wniosek przesyłany jest przez Wydział Dysponowania Mieniem do zaopiniowania przez Zarząd Zieleni Miejskiej lub Wydział Kształtowania Środowiska.
Wydział Dysponowania Mieniem przesyła wnioskodawcy zgodę właścicielską na usunięcie drzewa lub odmowę wydania takiej zgody - Zgoda właścicielska jest niezbędna do złożenia wniosku o wydanie zgody (w formie decyzji administracyjnej) na usunięcie drzewa przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Wyrażanie zgody właścicielskiej na wycinkę drzew zlokalizowanych na nieruchomościach będących własnością miasta Łodzi
OPIS SPRAWY
Wyrażanie zgody właścicielskiej na wycinkę drzew rosnących na nieruchomościach będących własnością Miasta Łodzi, niebędących w dyspozycji (władaniu) innych komórek organizacyjnych i miejskich jednostek organizacyjnych, w oparciu o art. 83 b ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004. o ochronie przyrody. Zgody wydawane są w przypadku gdy właścicielem gruntu jest Miasto Łódź i oddany został on w użyczenie, dzierżawę, użytkowanie, trwały zarząd. O wydanie zgody występują również użytkownicy ogródków działkowych na terenie ROD. Zgoda właścicielska niezbędna jest do wystąpienia do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego o wydanie decyzji.
W SKRÓCIE

Złóż wniosek i załączniki
elektronicznie, w Urzędzie, pocztą lub mailem

Czekaj na decyzję
Zgoda właścicielska lub odmowa wydania zgody właścicielskiej

Odbierz zgodę lub odmowę wydania zgody
elektronicznie, w Urzędzie, pocztą, lub mailem
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat za wyjątkiem pełnomocnictwa
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Termin realizacji
Niezwłocznie
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział ds. Użyczeń i Targowisk
ul. Piotrkowska 104
90-326 Łódź
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center 42 638 44 44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie pod numerami tel 42 638 42 70, 42 638 59 24
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście
- ul. Piotrkowska 104 - kancelaria
ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami) - pocztą elektroniczną: lckm@uml.lodz.pl
- ul. Piotrkowska 104 - kancelaria
- elektronicznie
- adres ePUAP: /s551nj3qkq/SkrytkaESP
- na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- art. 83 b ust. 1 pkt 3 ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r.
Tryb odwoławczy
Ponieważ procedura nie kończy się wydaniem decyzji administracyjnej, wnioskodawca może zwrócić się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy, zweryfikowanie opinii Zarządu Zieleni Miejskiej.