Jeżeli budynki stanowiące własność spółdzielni położone są na kilku działkach gruntu, do których spółdzielni przysługuje prawo użytkowania wieczystego, a w umowach o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste ustalono różne terminy użytkowania wieczystego, spółdzielnia może żądać od właściciela gruntu zmiany postanowień umownych w celu ujednolicenia terminów użytkowania wieczystego poprzez przyjęcie terminu uśrednionego.
Jeśli przy nazwie sprawy
znajduje się symbol @
to tę sprawę załatwisz on-line
- PLANOWANIE PRZESTRZENNE
- DAROWIZNY I DZIEDZICZENIE
- POZWOLENIA NA BUDOWĘ I ROZBIÓRKĘ
- GEODEZJA i GRUNTY
- LOKALE MIESZKALNE
- LOKALE UŻYTKOWE
- BUDOWNICTWO
- INWESTYCJE
- ŁAD PRZESTRZENNY
- DZIERŻAWY
- SŁUŻEBNOŚĆ
- UŻYCZENIA I CZASOWE ZAJĘCIA
- ODSZKODOWANIA ZA NIERUCHOMOŚCI
- PRZETARGI I SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI
- ZARZĄD NA NIERUCHOMOŚCIAMI
- ULICE I ADRESY
- LOKALE SOCJALNE
- ZABYTKI
Ujednolicenie terminu użytkowania wieczystego dla spółdzielni mieszkaniowych
OPIS SPRAWY
Dotyczy spółdzielni mieszkaniowych, które posiadają budynki położone na kilku działkach gruntu, do których spółdzielni przysługuje prawo użytkowania wieczystego, a w umowach o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste ustalone różne terminy.
W SKRÓCIE
KROK 1
Złóż wniosek z uzasadnieniem
należy załączyć odpowiednie dokumenty
KROK 2
Czekaj na rozpatrzenie wniosku
PRZYDATNE INFORMACJE
- wymaga złożenia dokumentów w formie papierowej
- oprócz wniosku należy złożyć:
- oryginały aktualnych odpisów z ksiąg wieczystych dla nieruchomości objętych ujednoliceniem,
- oryginały aktualnych wypisów z rejestru gruntów,
- oryginał aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
- potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie umów nabycia bądź oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste oraz
- uchwałę właściwego organu osoby prawnej wyrażającą zgodę na ujednolicenie terminu.
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Sposób załatwienia sprawy
Informacje uzupełniające
Brak
Termin i miejsce załatwienia
Termin realizacji
Niezwłocznie, w kolejności wpływu wniosków.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, pokój 252A
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi, Wydział Dysponowania Mieniem,
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
- Urząd Miasta Łodzi, Wydział Dysponowania Mieniem,
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
(Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami) - oraz w pozostałych punktach kancelaryjnych
i informacyjno-kancelaryjnych
Urzędu Miasta Łodzi.
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
|
|
|
|
|
|
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. 2021 poz. 1208, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. 2021 poz. 1740, z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Brak
Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta ŁodziKomórka
Wydział Dysponowania MieniemPOTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY