Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Przyjmowanie zgłoszeń instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne @

OPIS SPRAWY

Osoba fizyczna lub podmiot gospodarczy prowadzący instalację związaną z wytwarzaniem pola elektromagnetycznego, zgłasza do Prezydenta Miasta Łodzi informację o instalacji

W SKRÓCIE

KROK 1
Wnieś opłaty

przelewem lub osobiście w każdym urzędzie pocztowym

KROK 2
Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

KROK 3
Czekaj
KROK 4
Odbierz decyzję lub zaświadczenie

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

KROK 5
Rozpocznij eksploatację

jeżeli organ właściwy nie wniesie sprzeciwu

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
  • decyzja może mieć formę elektroniczną

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Rozpoznanie sprawy następuje po złożeniu:
    • Zgłoszenia (wraz z załącznikami umożliwiającymi organowi weryfikację zgodności planowanej eksploatacji instalacji z przepisami prawa).
    • Załącznika do zgłoszenia sprawozdania z wykonanych pomiarów poziomów pól elektromagnetycznych, o których mowa w art. 122a ust. 1 pkt 1 lub 2 Prawa ochrony środowiska.
  2. Organ po analizie złożonej dokumentacji:
    • sporządzi wezwanie, jeżeli zgłoszenie nie będzie spełniało wymogów formalnych lub znajdą się w nim braki merytoryczne (w wezwaniu zostanie podany termin usunięcia braków),
      lub
    • sporządzi decyzję, w której wniesie sprzeciw do rozpoczęcia eksploatacji instalacji.

Uwaga: Organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia może z urzędu, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 152 ust. 4 Prawa ochrony środowiska, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu, oraz uprawnia zgłaszającego do rozpoczęcia eksploatacji instalacji. Wydanie zaświadczenia z urzędu nie jest obligatoryjne.

Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji nowo zbudowanej lub zmienionej w sposób istotny, można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

30 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Oddział Ocen Oddziaływania na Środowisko
92-326 Łódź, Al. Piłsudskiego 100
pok. 72, tel. +48 (42) 638-47-41

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w Urzędzie nie wymaga wcześniejszego umawiania się.

Opłaty
Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Opłata skarbowa 120,00 zł
Opłata od złożonego dokumentu pełnomocnictwa 17,00 zł

Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy
ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź

Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Wpłat można dokonać przelewem lub osobiście w każdym urzędzie pocztowym z adnotacją dot. zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
      al. Piłsudskiego 100 92-326 Łódź
  • osobiście:
    • al. Piłsudskiego 100, urnalub pokój 27
  • elektronicznie
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Niezwłocznie po uruchomieniu instalacji

Wymagane dokumenty

  • Zgłoszenie instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne
druk do pobrania
formularz elektroniczny (ePUAP)
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego

  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

  • ustawa z dnia 27 kwietnia 2011 r. - Prawo ochrony środowiska

  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia

Tryb odwoławczy

Przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 14 dni od daty doręczenia, wniesione za pośrednictwem Dyrektora Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa UMŁ. Stronom przysługuje prawo do zrzeczenia się odwołania w trakcie biegu terminu do jego wniesienia. W przypadku zrzeczenia się, w formie oświadczenia, prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt