- Jeśli opuszczasz miejsce pobytu stałego zobowiązany jesteś wymeldować się.
Wymeldowania z miejsca pobytu stałego możesz dokonać:- w formie pisemnej na formularzu papierowym w siedzibie Urzędu Miasta Łodzi. Formularz wypełnij komputerowo lub pismem odręcznym, kolorem niebieskim lub czarnym, drukowanymi literami.
- w formie dokumentu elektronicznego na formularzuelektronicznym.Formularz taki powinien być podpisany przez zgłaszającego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym.
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem pisemnym do wymeldowania.
- Osoba, która dokonała zgłoszenia otrzymuje, na wniosek, za opłatą zaświadczenie o wymeldowaniu.
Wymeldowanie cudzoziemca z pobytu stałego @
OPIS SPRAWY
Każdy kto opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Wymeldowania z pobytu stałego musisz dokonać najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały.
W SKRÓCIE
jeśli chcesz uzyskać zaświadczenie potwierdzające wymeldowanie
elektronicznie lub pocztą (na żądanie), w Urzędzie (od ręki)
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa załatwiana od ręki
- zaświadczenie może mieć formę dokumentu elektronicznego
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Jeśli będziesz dokonywać wymeldowania osobiście zabierz ze sobą: wypełniony formularz oraz paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
- W przypadku, kiedy zgłoszenia wymeldowania dokonujepełnomocnik, winien on legitymować się pełnomocnictwem oraz okazać do wglądu swój dowód osobisty lub paszport. Pełnomocnictwo upoważniające jedynie do dokonania zgłoszenia meldunkowego nie podlega opłacie skarbowej. Natomiast w sytuacji, gdy pełnomocnik zostanie upoważniony również do pobrania zaświadczenia o wymeldowaniu z miejsca pobytu stałego wówczas złożenie takiego pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
- Wymeldowania możesz dokonując z jednoczesnym zgłoszeniem nowego miejsca pobytu stałego i czasowego – jeden formularz.
- Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.
- W momencie dopełnienia obowiązku meldunkowego możesz wyrazić zgodę na przekazanie do rejestru danych kontaktowych imienia, nazwiska, numeru PESEL oraz numeru telefonu komórkowego i/lub adresu e-mail. Rejestr ma na celu usprawnienie komunikacji na linii administracja publiczna – obywatel.
Termin realizacji
Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności
- 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
- 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
- 94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2B
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Przyjmowanie wniosków papierowych po uprzednim umówieniu wizyty https://wizyty.uml.lodz.pl/ (wybierając zakładkę UM Łódź/Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, następnie Oddział i lokalizację, w której ma być wykonana rezerwacja, a później właściwą usługę, ilość osób oraz wolny termin i godzinę).
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Skarbowa za wydanie zaświadczenia | 17 zł |
Skarbowa za pełnomocnictwo upoważniające do pobrania zaświadczenia | 17 zł |
Zwolnieniu z opłaty skarbowej podlega pełnomocnictwo poświadczone notarialnie lub udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu bądź rodzeństwu.
Opłaty skarbowe należy wpłacić w kasie urzędu lub bezgotówkowo na rachunek organu. Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Wpłat można dokonać przelewem (także internetowym), osobiście w każdym Urzędzie Pocztowym, w dowolnym banku oraz bez opłat manipulacyjnych w oddziałach Banku Pekao S.A., a także w opłatomatach, znajdujących się w budynkach Urzędu Miasta Łodzi przy ul. Sienkiewicza 5, ul. Smugowej 26a, ul. Zachodniej 47, ul. Piotrkowskiej 110, al. Piłsudskiego 100.
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
- Łódź, al. Piłsudskiego 100
- Łódź, ul. Krzemieniecka 2B
- elektronicznie:
- gov.pl
Termin składania dokumentów
W dowolnym momencie.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (gov.pl) |
|
|
|
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Brak