Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Rozliczanie wymiaru opłat z tytułu użytkowania wieczystego w związku z przekształceniem użytkowania wieczystego w prawo własności i sprzedażą. Skarb Państwa @

OPIS SPRAWY

Procedura rozliczanie wymiaru opłat z tytułu użytkowania wieczystego w związku z przekształceniem użytkowania wieczystego w prawo własności i sprzedażą wszczynana jest na wniosek. Brak terminu złożenia wniosku.

W SKRÓCIE

KROK 1

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

KROK 2

Czekaj na odpowiedź

w sytuacji powstania nadpłaty czekaj na przelew na konto bankowe

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • możliwość przesłania wniosku online
  • wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Z dniem, w którym nastąpiło wygaśnięcie użytkowania wieczystego (sprzedaż prawa własności gruntu na rzecz użytkownika wieczystego w formie aktu notarialnego, rozwiązanie prawa użytkowania wieczystego oraz gdy decyzja administracyjna w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości stała się ostateczna), byłemu użytkownikowi wieczystemu przysługuje zwrot nadpłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntu.
  2. Opłaty roczne za użytkowanie wieczyste wnosi się przez czas trwania prawa użytkowania wieczystego, zatem z dniem przekształcenia tego prawa we własność ustaje obowiązek wnoszenia opłaty rocznej.
  3. Zwrot nadpłaty części opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste gruntu następuje na wniosek byłego użytkownika wieczystego.
Informacje uzupełniające

W sytuacji wystąpienia zadłużenia z tytułu opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntu, kwota przysługującej nadpłaty zostanie pomniejszona przez o istniejące zadłużenie lub też nie powstanie nadpłata.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Niezwłocznie, w kolejności składania wniosków.

Miejsce załatwienia

Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
pokój 251A, 358

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się

Opłaty

Opłata roczna z tytułu użytkowania wieczystego uzależniona jest od określonego w umowie celu, na jaki nieruchomość została oddana i wynosi w zależności od stawi procentowej od 0,3% do 3% od wartości nieruchomości, określonej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Dysponowania Mieniem
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 104, pok. 347
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • elektronicznie
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Brak terminu złożenia wniosku.

Wymagane dokumenty

  • Ewentualny wniosek winien zawierać informacje o położeniu i powierzchni nieruchomości oraz załączniki potwierdzające wygaśnięcie użytkowania wieczystego.

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt