Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Sprawdź swoje dane w rejestrze PESEL @

OPIS SPRAWY

Każdy obywatel, którego dane przetwarzane są w Rejestrze PESEL, może samodzielnie skontrolować ich poprawność, a w przypadku wykrycia nieprawidłowości ma prawo złożenia wniosku o ich skorygowanie.
Aby sprawdzić swoje dane osobowe zawarte w Rejestrze PESEL musisz posiadać Profil zaufany.

W SKRÓCIE

KROK 1

Sprawdź swoje dane w Rejestrze PESEL

na stronie internetowej

KROK 2

Złóż wniosek o usunięcie niezgodności

w przypadku wykrycia błędu (wymaga umówienia wizyty)

PRZYDATNE INFORMACJE

  • wniosek dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej
  • oprócz wniosku nie trzeba składać żadnych innych dokumentów
  • wizyta w urzędzie w celu złożenia wniosku o usunięcie niezgodności wymaga umówienia się
  • sprawa nie wymaga opłat

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  • Każda osoba, której dane są przetwarzane w Rejestrze PESEL ma prawo do stałego i bezpłatnego wglądu on-line do danych Jej dotyczących. Usługa jest dostępna na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej- ePUAP
  • W celu skorzystania z usługi wymagane jest potwierdzenie tożsamości pytającego za pomocą profilu zaufanego ePUAP.
  • Profil zaufany można potwierdzić w Urzędzie Miasta Łodzi. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi.
  • Wgląd on-line do danych daje możliwość kontroli poprawności i kompletności danych zgromadzonych w Rejestrze PESEL.

W stosunku do osób nieposiadających zdolności do czynności prawnych wniosek składa przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.

Sprawdzenia danych dokonuje się w szczególności, w oparciu o posiadane dokumenty.

Informacje uzupełniające
  • Odpowiedź uzyskana w wyniku wglądu on-line do danych nie stanowi dokumentu urzędowego.
  • W przypadku stwierdzenia niepoprawnych danych, wnioskodawca składa do Urzędu Miasta Łodzi wniosek w celu usunięcia niezgodności.
Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Niezwłocznie

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji

Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności

  • 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
  • 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
  • 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 110, Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami (wejście od al. Schillera)

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Przyjmowanie wniosków - po uprzednim umówieniu wizyty: https://wizyty.uml.lodz.pl/ (wybierając zakładkę UM Łódź/Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, następnie Oddział i lokalizację, w której ma być wykonana rezerwacja, a później właściwą usługę, ilość osób oraz wolny termin i godzinę).

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście (w przypadku wniosku o usunięcie niezgodności):
    • 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
    • 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
    • 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 110, Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami (wejście od al. Schillera)
  • elektronicznie:
    • gov.pl

Termin składania dokumentów

W dowolnym momencie.

Wymagane dokumenty

Brak

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania


Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt