Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Zmiana danych wpisanych do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów @

OPIS SPRAWY

Sprawa dotyczy przedsiębiorców, którzy chcą zmienić dane zawarte w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.

Osoby chcące dokonać zmiany wpisu w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów muszą zgłosić się do Oddziału Nadzoru i Kontroli Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 (po uprzednim umówieniu wizyty) bądź złożyć wniosek za pośrednictwem platformy biznes.gov.pl lub ePUAP.

W SKRÓCIE

KROK 1

Wnieś opłatę – dotyczy zmiany zakresu

przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty)

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie lub w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty – sprawy grupy „B”)

KROK 3

Czekaj na email

o możliwości odbioru zaświadczenia

KROK 4

Czekaj na pismo

jeśli nie jest wymagana zmiana zaświadczenia

KROK 5

Zarezerwuj wizytę

wybierz sprawy z grupy „B”

KROK 6

Odbierz zaświadczenie

nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-10

PRZYDATNE INFORMACJE

  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • możliwość złożenia wniosku online

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Przedsiębiorca wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

  2. Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
  3. Zgłoszenie nowych danych, o ile dotyczyć ono będzie rozszerzenia zakresu działalności lub danych zawartych w rejestrze, które zostały zamieszczone na wydanym przez starostę zaświadczeniu potwierdzającym wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, tj. firmy przedsiębiorcy, adresu zamieszkania, siedziby przedsiębiorcy, adresu stacji kontroli pojazdów, skutkuje wydaniem zaświadczenia.

  4. Opcjonalnie złożenie przedmiotowego wniosku możliwe jest za pośrednictwem serwisu Biznes.gov.pllub ePUAP.
  5. Zaświadczenie odbiera się w pokoju B-10 Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.
  6. Nie pobiera się opłaty za zmianę danych zawartych w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów, które nie powodują zmiany zaświadczenia potwierdzającego wpis przedsiębiorcy do ww. rejestru.

  7. Opłatę w wysokości 206 zł pobiera się w przypadku zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności.

  8. Opłatę w wysokości 17 zł pobiera się w przypadku zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli nie dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności lecz innych danych zawartych w tym rejestrze, które zostały zamieszczone w zaświadczeniu potwierdzającym wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów, tj. firmy przedsiębiorcy, adresu zamieszkania, siedziby przedsiębiorcy, adresu stacji kontroli pojazdów.

Informacje uzupełniające
  • Wniosek może złożyć osobiście przedsiębiorca wpisany do rejestru w kancelarii (parter) albo przez ustanowionego pełnomocnika.

  • Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Do 7 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pok. B-10

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl- (sprawy z grupy B)

Przypominamy, że:

  • Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
  • Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
  • Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
Opłaty

Rodzaj opłaty

Wysokość opłaty

Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności

206,00 zł

Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli nie dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności lecz innych danych zawartych w rejestrze, które zostały zamieszczone na zaświadczeniu potwierdzającym wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, tj. firmy przedsiębiorcy, adresu zamieszkania, siedziby przedsiębiorcy, adresu stacji kontroli pojazdów

17,00 zł

Skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa (opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)

17,00 zł

nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście:
    • ul. Smugowa 26a i 30/32
  • elektronicznie:
    • biznes.gov.pl
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

Dokumenty do złożenia:
  • Wniosek o zmianę danych wpisanych do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontrolę pojazdów

formularz elektroniczny (biznes.gov.pl)


formularz elektroniczny (ePUAP)
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej
  • Pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej do załatwienia sprawy
Dokumenty do wglądu:
  • Dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania


Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów
  • rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy

Tryb odwoławczy

Odwołanie, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, do organu drugiej instancji tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt