- Należy złożyć wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego (formularz EGiB)
Wniosek może złożyć właściciel, osoba legitymująca się pełnomocnictwem od właściciela lub osoba, która wykaże interes prawny w dostępie do danych podmiotowych:- osobiście w Sali Obsługi Klienta – parter,
- osobiście w Biurze podawczym – parter,
- wysłać na adres ePUAP,
- poprzez Portal Interesanta (i.Wniosek)
- wysłać tradycyjną pocztą na adres Łódzkiego Ośrodka Geodezji, ul. Traugutta 21/23, 90-113 Łódź.
- Pracownik załatwiający sprawę sprawdza wniosek pod względem formalno- prawnym (ewentualnie wzywa do usunięcia braków).
- Jeśli wniosek jest kompletny zostaje wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty.
- Przygotowanie dokumentów następuje po uiszczeniu opłaty.
- Brak wniesienia opłaty w terminie określonym w Dokumencie Obliczenia Opłaty skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpoznania.
- Odbiór dokumentów następuje:
- w sposób osobisty,
- wysyłka pod wskazany adres,
- w przypadku wypisu z rejestru gruntów w postaci elektronicznej udostępnienie następuje na wskazaną skrytkę ePUAP lub za pośrednictwem Portalu Interesanta (i.Wniosek).
Wypis z rejestru gruntów @
OPIS SPRAWY
Wypis z rejestru gruntów wydawany jest właścicielowi bądź osobie legitymującej się pełnomocnictwem od właściciela, lub jeśli wykaże interes prawny. Opłaty pobierane są przy składaniu wniosku w ramach jednego wykonanego dokumentu, zgodnie z załącznikiem, tabela nr 11 do ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne
W SKRÓCIE
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- dokumenty można odebrać drogą elektroniczną
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Właściciele zamieszkali poza Łodzią mogą otrzymać wypis za pośrednictwem poczty po wypełnieniu stosownego wniosku i wniesieniu opłaty.
- Link do procedury złożenia wniosku przez ePUAP: https://www.log.lodz.pl/modgikwww/pl/KORONAWIRUSSARSCOV2/Wniosekowypiszrejestrugruntow.aspx
Termin realizacji
Niezwłocznie w godzinach pracy kasy, poprzez pocztę termin zależny jest od czasu dostarczenia wniosku, przesłania Dokumentu Obliczenia Opłaty, dokonania wpłaty sporządzenia wypisu i przygotowania wysyłki
Miejsce załatwienia
Łódzki Ośrodek Geodezji
Dział Ewidencji Gruntów i Budynków
Zespół udostępniania danych ewidencyjnych
90-113 Łódź, ul. Traugutta 21/23
Sala Obsługi Klienta – parter
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Wydanie wypisu z rejestru gruntów za jednostkę rejestrową gruntóww postaci dokumentu drukowanego | 50 zł |
Wydanie wypisu z rejestru gruntów bez danych osobowych za jednostkę rejestrową gruntóww postaci dokumentu drukowanego | 30 zł |
Uproszczony wypis z rejestru gruntów (bez adnotacji dotyczących jakości danych ewidencyjnych oraz klauzuli upoważniającej do oznaczania nieruchomości w księdze wieczystej na podstawie tego dokumentu) za działkę ewidencyjną | 15 zł |
Wydanie wypisu z rejestru gruntów za jednostkę rejestrową gruntów w postaci dokumentu elektronicznego | 40 zł |
Wydanie wypisu z rejestru gruntów bez danych osobowych za jednostkę rejestrową gruntów w postaci dokumentu elektronicznego | 24 zł |
Opłaty pobierane są przy składaniu wniosku w ramach jednego wykonanego dokumentu, zgodnie z załącznikiem, tabela nr 11 do ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1990)
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
opłata za pełnomocnictwo (za wyjątkiem zwolnień, o których mowa w załączniku część IV do ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.) – (opłaty tej nie wnosi się m. in. w przypadku pełnomocnictwa poświadczonego notarialnie, pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) | 17 zł |
Opłaty można dokonywać:
-
poprzez przelew na konto bankowe nr:
Bank Pekao S.A. 58 1240 1037 1111 0011 0911 3062
-
w kasie Łódzkiego Ośrodka Geodezji
kasa czynna:
-
poniedziałek, środa, czwartek, piątek, w godzinach: 8.30 – 15.30,
-
w ostatni dzień miesiąca w godzinach: 8.30-14.30,
-
wtorek: w godzinach 9.30–16.30
-
w ostatni dzień miesiąca w godzinach: 9.30-15.30.
Płatności można dokonywać gotówką, kartą płatniczą lub Blikiem.
-
-
Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy
ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Łódzki Ośrodek Geodezji
ul. Traugutta 21/23
90-113 Łódź
- Łódzki Ośrodek Geodezji
- osobiście
- ul. Traugutta 21/23, Sala Obsługi Klienta i Biuro podawcze – parter
- elektronicznie
- ePUAP
- Portal Interesanta (i.Wniosek)
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
formularz elektroniczny (i.Wniosek) |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1990)
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1390 ze zm.)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Brak