- Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości rozpatruje wnioski o udzielenie ulgi w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny stanowiących dochód Wydziału Zbywania i Nabywania Nieruchomości, w tym m.in. z tytułu:
- zakupu lokalu na raty,
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności (w formie decyzji administracyjnej,
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności z mocy prawa (zaświadczenie),
- zwrotu udzielonej przez Miasto bonifikaty przy sprzedaży lokalu,
- sprzedaż nieruchomości na raty.
- Dłużnik (wnioskodawca lub jego pełnomocnik) kieruje do Wydziału Zbywania i Nabywania Nieruchomości indywidualny wniosek o udzielenie ulgi wraz z uzasadnieniem oraz z niezbędnymi do jego rozpatrzenia dokumentami potwierdzającymi trudną sytuacje dłużnika. Wniosek i dokumenty można złożyć osobiście w kancelarii Urzędu, listem za pośrednictwem poczty lub elektronicznie (wówczas wymagane jest złożenie podpisu elektronicznego).
- Udzielenie ulgi jest możliwe wyłącznie w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym.
- Po przeanalizowaniu sprawy oraz dokumentów załączonych do wniosku zgodnie z zapisami uchwały XIV/348/25 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 12 lutego 2025 roku dłużnik zostaje poinformowany o możliwości lub braku możliwości zawarcia stosownej umowy w sprawie udzielenia ulgi.
- PLANOWANIE PRZESTRZENNE
- DAROWIZNY I DZIEDZICZENIE
- UŻYTKOWANIE WIECZYSTE
- POZWOLENIA NA BUDOWĘ I ROZBIÓRKĘ
- GEODEZJA i GRUNTY
- LOKALE MIESZKALNE
- LOKALE UŻYTKOWE
- BUDOWNICTWO
- INWESTYCJE
- ŁAD PRZESTRZENNY
- DZIERŻAWY
- SŁUŻEBNOŚĆ
- UŻYCZENIA I CZASOWE ZAJĘCIA
- ODSZKODOWANIA ZA NIERUCHOMOŚCI
- ZARZĄD NA NIERUCHOMOŚCIAMI
- ULICE I ADRESY
- LOKALE SOCJALNE
- ZABYTKI
Ulgi w spłacie należności Miasta Łodzi o charakterze cywilnoprawnym stanowiącym dochód Wydziału Zbywania i Nabywania Nieruchomości
OPIS SPRAWY
Wniosek o udzielnie ulgi (rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności czy umorzenie) jest kierowany jest do Wydziału Zbywania i Nabywania Nieruchomości wraz z uzasadnieniem oraz z niezbędnymi do jego rozpatrzenia dokumentami potwierdzającymi trudną sytuacje dłużnika.
Udzielenie ulgi jest możliwe wyłącznie w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym.
Po przeanalizowaniu sprawy oraz dokumentów załączonych do wniosku dłużnik zostaje poinformowany o możliwości lub braku możliwości zawarcia stosownej umowy w sprawie udzielenia ulgi.
W SKRÓCIE

Złóż wniosek o ulgę i wraz z dokumentami
elektronicznie, w Urzędzie w kancelarii lub za pośrednictwem poczty

o przychyleniu się do wniosku lub odmowie

tylko w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku

w przypadku przedsiębiorcy udzielona pomoc de minimis
PRZYDATNE INFORMACJE
- Wniosek i dokumenty można składać w wersji papierowej i elektronicznej
- Wniosek i dokumenty można składać osobiście w kancelarii, listem za pośrednictwem poczty lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP, eDoręczenia
- Sprawę można załatwić przez pełnomocnika, wówczas trzeba załączyć pełnomocnictwo
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, umowa zawierana pomiędzy Dłużnikiem, a Wierzycielem musi zostać podpisana w Urzędzie
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki, po uzyskaniu od dłużnika kompletu wymaganych dokumentów i otrzymaniu informacji z merytorycznych wydziałów.
Miejsce załatwienia
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Ekonomiczno – Administracyjny
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
pok. 438
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy. Wizyta jest umawiana z wnioskodawcą w przypadku zawierania umowy. Urzędnik kontaktuje się telefonicznie z wnioskodawcą na podany we wniosku nr telefonu i umawia wizytę. Ewentualnie umówienie wizyty w tym przypadku następuje za pośrednictwem e-maila, o ile wnioskodawca podał go we wniosku lub listownie za pośrednictwem poczty.
Telefonicznie: +48 (42) 638-47-66, + 48 (42) 638-44-59
Pocztą elektroniczną: znn@uml.lodz.pl
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście w punktach kancelaryjnych zlokalizowanych przy:
- ul. Piotrkowskiej 110
- ul. Politechniki 32
- ul. Piłsudskiego 100
- ul. Krzemienieckiej 2B
- ul. Zachodniej 47
- elektronicznie:
- ePUAP
- na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
Termin składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć wraz z wnioskiem lub na wezwanie organu.
Wymagane dokumenty
|
W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą należy złożyć następujące dokumenty: |
|
|
|
|
|
druk do pobrania |
|
druk do pobrania |
W przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej należy złożyć następujące dokumenty: |
|
druk do pobrania |
|
|
|
|
|
W przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej należy dostarczyć: |
|
|
|
|
|
|
|
druk do pobrania |
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
|
Podstawa prawna
Tryb odwoławczy
Brak