-
Przedsiębiorca wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
- Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
-
Zgłoszenie nowych danych, o ile dotyczyć ono będzie rozszerzenia zakresu działalności lub danych zawartych w rejestrze, które zostały zamieszczone na wydanym przez starostę zaświadczeniu potwierdzającym wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, tj. firmy przedsiębiorcy, adresu zamieszkania, siedziby przedsiębiorcy, adresu stacji kontroli pojazdów, skutkuje wydaniem zaświadczenia.
- Opcjonalnie złożenie przedmiotowego wniosku możliwe jest za pośrednictwem serwisu Biznes.gov.pllub ePUAP.
- Zaświadczenie odbiera się w pokoju B-10 Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.
-
Nie pobiera się opłaty za zmianę danych zawartych w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów, które nie powodują zmiany zaświadczenia potwierdzającego wpis przedsiębiorcy do ww. rejestru.
-
Opłatę w wysokości 206 zł pobiera się w przypadku zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności.
-
Opłatę w wysokości 17 zł pobiera się w przypadku zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli nie dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności lecz innych danych zawartych w tym rejestrze, które zostały zamieszczone w zaświadczeniu potwierdzającym wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów, tj. firmy przedsiębiorcy, adresu zamieszkania, siedziby przedsiębiorcy, adresu stacji kontroli pojazdów.
Zmiana danych wpisanych do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów @
OPIS SPRAWY
Sprawa dotyczy przedsiębiorców, którzy chcą zmienić dane zawarte w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.
Osoby chcące dokonać zmiany wpisu w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów muszą zgłosić się do Oddziału Nadzoru i Kontroli Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 (po uprzednim umówieniu wizyty) bądź złożyć wniosek za pośrednictwem platformy biznes.gov.pl lub ePUAP.
W SKRÓCIE
przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty)
elektronicznie lub w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty – sprawy grupy „B”)
o możliwości odbioru zaświadczenia
jeśli nie jest wymagana zmiana zaświadczenia
wybierz sprawy z grupy „B”
nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-10
PRZYDATNE INFORMACJE
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- możliwość złożenia wniosku online
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
-
Wniosek może złożyć osobiście przedsiębiorca wpisany do rejestru w kancelarii (parter) albo przez ustanowionego pełnomocnika.
-
Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.
Termin realizacji
Do 7 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pok. B-10
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl- (sprawy z grupy B)
Przypominamy, że:
- Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
- Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
- Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności | 206,00 zł |
Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli nie dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności lecz innych danych zawartych w rejestrze, które zostały zamieszczone na zaświadczeniu potwierdzającym wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, tj. firmy przedsiębiorcy, adresu zamieszkania, siedziby przedsiębiorcy, adresu stacji kontroli pojazdów | 17,00 zł |
Skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa (opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17,00 zł |
nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32
- elektronicznie:
- biznes.gov.pl
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
Dokumenty do złożenia: |
|
formularz elektroniczny (biznes.gov.pl) |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
|
Dokumenty do wglądu: |
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów
- rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
Tryb odwoławczy
Odwołanie, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, do organu drugiej instancji tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.