Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Udzielanie licencji - pośrednictwo przy przewozie rzeczy @

OPIS SPRAWY

Podjęcie i wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wymaga uzyskania licencji udzielanej przez Prezydenta Miasta Łodzi.

W SKRÓCIE

KROK 1

Wnieś opłatę

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie, w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty) lub pocztą

KROK 3

Umów się na wizytę

w celu odebrania dokumentów

KROK 4

Odbierz licencje

w Biurze

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość złożenia wniosku online,
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika,
  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się,
  • możliwość przesłania wniosku pocztą,
  • możliwość złożenia wniosku elektronicznie - w tym przypadku wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem.

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Udzielenie informacji klientom zainteresowanym rozpoczęciem działalnościdotyczącej wykonywania transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
  2. Przyjęcie wniosku w sprawie udzielenia licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
  3. Prowadzenie postępowania w sprawie udzielenia licencji;
  4. Udzielenie licencji na wykonywanie transportu w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

1 miesiąc(sprawy szczególnie skomplikowane- nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).

Miejsce załatwienia

Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
93-590 Łódź, al. Politechniki 32

e-mail: licencje.zezwolenia@uml.lodz.pl

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Opłaty

Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się opłatę w wysokości:

Zestawienie opłat
Rodzaj opłatyWysokość opłatyNumer konta
Ważność licencji od 2 do 15 lat800 zł85 1240 1037 1111 0011 0911 0830
Ważność licencji powyżej 15 do 30 lat900 zł85 1240 1037 1111 0011 0911 0830
Ważność licencji powyżej 30 do 50 lat1000 zł85 1240 1037 1111 0011 0911 0830

W tytule wpłaty należy wpisać „udzielenie licencji na pośrednictwo”.


Opłata za złożenie dokumentu pełnomocnictwa:

Zestawienie opłat
Rodzaj opłatyWysokość opłatyNumer konta
Pełnomocnictwo17 zł50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:

  • dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • osobiście:
    • Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • elektronicznie:
    • biznes.gov.pl
    • na adres doręczeń elektronicznych: AE:PL-43653-25073-RDRVC-22

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
druk do pobrania
formularz elektroniczny (biznes.gov.pl)
  • Oświadczenie osoby zarządzającej transportem.
druk do pobrania
  • Kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie (oryginał do wglądu).
  • Oświadczenie o niekaralności (o spełnianiu wymogu dobrej reputacji o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt1 ustawy o transporcie drogowym) – dot. osoby fizycznej.
druk do pobrania
  • Oświadczenie o niekaralności (o spełnianiu wymogu dobrej reputacji o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt1 ustawy o transporcie drogowym) dot. osoby prawnej.
druk do pobrania
  • Dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 euro.
  • Dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji.
  • Pełnomocnictwo, w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika.
  • Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu).

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych.
klauzula informacyjna do pobrania
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
  • ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.

Realizatorzy

Jednostka

Urząd Miasta Łodzi

Komórka

Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt