- Procedura na wniosek. Brak terminu do złożenia wniosku.
- Rolnikom użytkującym nieruchomości państwowe na podstawie umów dzierżawy, co najmniej przez trzy lata przed dniem wejścia dekretu z dnia 18 kwietnia 1955 r., na ich wniosek nadaje się nieruchomości na własność. O nadanie mogą ubiegać się także osoby pozostające w stosunku pracy, renciści rzemieślnicy użytkujący nieruchomości państwowe na podstawie umów zawartych przed dniem 1 września 1939 r. Nadanie nieruchomości następuje odpłatnie za cenę szacunkową, od której odlicza się 1/20 za każdy rok dzierżawy przed 1 stycznia 1945 r. oraz sumę czynszu dzierżawnego wpłaconą po dniu 1 stycznia 1945 r. na rzecz Państwowego Funduszu Ziemi.
Orzekanie o nabyciu własności nieruchomości przez rolników - dzierżawców @
OPIS SPRAWY
Procedura orzekania o nabyciu własności nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz rolników – dzierżawców i posiadaczy z innych tytułów niż dzierżawa wszczynana jest na wniosek, zgodnie z przepisami – dekret o uwłaszczeniu i o uregulowaniu innych spraw związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym. Brak terminu do złożenia wniosku.
W SKRÓCIE
Złóż wniosek i załączniki
lub zgłoś uwagi do zawiadomienia o wszczęciu postępowania
Czekaj na informację
postanowienia, zawiadomienia wysyłane są pocztą lub przez ePUAP
Zapoznaj się z operatem
w Urzędzie (umów się na wizytę)
Czekaj decyzję
zawiadomienie o zebraniu materiałów do wydania decyzji
Odbierz decyzję
w Urzędzie (umów się na wizytę) lub pocztą
Wystąp o uprawomocnienie się decyzji
w Urzędzie (umów się na wizytę)
Wnieś opłatę
opłatę należy wnieść w terminie i na konto wskazane w decyzji
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
Termin realizacji
1 miesiąc. Z powodu uzasadnionych przyczyn, może być wskazany nowy termin zakończenia postępowania. Z tego samego powodu postępowanie może zostać zawieszone.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
90-926 Łódź,
ul. Piotrkowska 104
pok. 347
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Na wizytę można umówić się telefonicznie: + 48 (42) 638- 43 -11
Opłata – cena szacunkowa określana zostaje w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego i wskazana jest w decyzji.
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104, pok. 347
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Brak terminu do złożenia wniosku
Wymagane dokumenty
|
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
Podstawa prawna
- dekret z dnia 18 kwietnia 1955 r. o uwłaszczeniu i uregulowaniu spraw związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym
- ustawa z dnia 24 lipca 1998r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej w związku z reformą ustrojową państwa
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.