- Postępowanie wszczynane na wniosek. Brak terminu do złożenia wniosku.
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
- Prezydent Miasta Łodzi wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej może orzec, w drodze decyzji, o przekazaniu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa między państwowymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej na ich wniosek, złożony za zgodą organów nadzorujących te jednostki.
- W przedmiotowej sprawie sporządzany jest operat szacunkowy w przypadku, gdy od ostatniej wyceny upłynął okres dłuższy niż 3 lata lub gdy przekazanie dotyczy części wycenionej wcześniej nieruchomości.
- W decyzji orzeka się o wygaśnięciu trwałego zarządu dotychczas sprawowanego przez jednostkę i jego ustanowieniu na rzecz jednostki wnioskującej o przekazanie.
- Objęcie nieruchomości w trwały zarząd przez jednostkę wnioskującą następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
- Przy przekazywaniu trwałego zarządu nieruchomości jednostki organizacyjne dokonują między sobą rozliczenia nakładów na tę nieruchomość poniesionych na zabudowę, odbudowę, rozbudowę, nadbudowę przebudowę lub remont obiektu budowlanego. Sposób rozliczenia ustala się w porozumieniu między jednostkami organizacyjnymi.
- Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.
Przekazywanie trwałego zarządu Skarbu Państwa między państwowymi jednostkami organizacyjnymi @
OPIS SPRAWY
Procedura przekazania trwałego zarządu między państwowymi jednostkami organizacyjnymi jest wszczynana na ich wniosek złożony za zgodą organów nadzorujących te jednostki.
W SKRÓCIE
Złóż wniosek i załączniki
wskaż cel i termin zagospodarowania nieruchomości
Czekaj na informacje
postanowienia, zawiadomienia wysyłane są pocztą lub przez ePUAP
Zapoznaj się z zebranym materiałem
w Urzędzie (umów się na wizytę)
Odbierz decyzję
w Urzędzie (umów się na wizytę lub pocztą
Wystąp o uprawomocnienie się decyzji
w Urzędzie (umów się na wizytę)
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
Termin realizacji
Termin realizacji zgodny z przepisami KPA.
1 miesiąc - z powodu uzasadnionych przyczyn, może być wskazany nowy termin zakończenia postępowania lub jego zawieszenia
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
pok. 347
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu.
Opłata roczna z tytułu trwałego zarządu w zależności od przeznaczenia nieruchomości ustalana jest według stawki procentowej - od 0,1% do 1% - od wartości nieruchomości, określanej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego. Opłaty wnosi się na numer rachunku bankowego, który jest podany w decyzji.
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104 pok. 347
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku
Wymagane dokumenty
|
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
Tryb odwoławczy
Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.