- Postępowanie wszczyna się na wniosek, złożony nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej, za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
- Na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, złożony nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności, Prezydent Miasta Łodzi wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, może ustalić inny niż 31 marca termin zapłaty opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu, nieprzekraczający danego roku kalendarzowego.
- Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.
Ustalanie innego niż 31 marca terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa @
OPIS SPRAWY
Procedura udzielenia bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu wszczynana jest na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej posiadającej w trwałym zarządzie nieruchomości Skarbu Państwa. Termin złożenia wniosku - nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
W SKRÓCIE
Złóż wniosek i załączniki
zgłoś uwagi do zawiadomienia o wszczęciu postępowania
Czekaj na informację
postanowienia, zawiadomienia wysyłane są pocztą lub przez ePUAP
Czekaj na decyzję
zawiadomienie o zebraniu materiałów do wydania decyzji
Odbierz decyzję
w Urzędzie (umów się na wizytę) lub pocztą
Wystąp o uprawomocnienie się decyzji
w Urzędzie (umów się na wizytę)
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
Termin realizacji
1 miesiąc - z powodu uzasadnionych przyczyn, może być wskazany nowy termin zakończenia postępowania. Z tego samego powodu postępowanie może zostać zawieszone.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
pok. 347
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Na wizytę można umówić się telefonicznie: + 48 (42) 638- 43 -11
Opłata roczna z tytułu trwałego zarządu w zależności od przeznaczenia nieruchomości ustalana jest według stawki procentowej - od 0,1% do 1% - od wartości nieruchomości, określanej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego.
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104, pok. 347
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Termin złożenia wniosku - nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
Wymagane dokumenty
|
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Tryb odwoławczy
Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.