- Jeśli opuszczasz miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jesteś wymeldować się.
- Wymeldowania z miejsca pobytu czasowego możesz dokonać:
- w formie pisemnej na formularzu papierowym w siedzibie Urzędu Miasta Łodzi.
- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu elektronicznym.
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pisemnym pełnomocnictwemdo wymeldowania.
- Osoba, która dokonała wymeldowania otrzymuje, na wniosek, za opłatą zaświadczenie o wymeldowaniu z miejsca pobytu czasowego.
Wymeldowanie obywatela RP z pobytu czasowego @
OPIS SPRAWY
Każdy, kto opuszcza swoje miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu, musi wymeldować się z tego miejsca. Wymeldowania z pobytu czasowego musisz dokonać najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt czasowy.
W SKRÓCIE
jeśli chcesz uzyskać zaświadczenie potwierdzające wymeldowanie
elektronicznie, w Urzędzie (od ręki) lub pocztą (na żądanie)
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
- zaświadczenie może mieć formę elektroniczną
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- W przypadku, kiedy zgłoszenie wymeldowania dokonywane jest przez pełnomocnika, winien on legitymować się pełnomocnictwem oraz okazać do wglądu swój dowód osobisty lub paszport. Pełnomocnictwo upoważniające jedynie do zgłoszenia meldunkowego nie podlega opłacie skarbowej. Natomiast w sytuacji gdy pełnomocnik zostanie upoważniony również do pobrania zaświadczenia o wymeldowaniu z miejsca pobytu czasowego wówczas złożenie takiego pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
- Wymeldowania możesz dokonać z jednoczesnym zgłoszeniem nowego miejsca pobytu czasowego lub stałego - jeden formularz.
- Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.
- W momencie dopełnienia obowiązku meldunkowego możesz wyrazić zgodę na przekazanie do rejestru danych kontaktowych imienia, nazwiska, numeru PESEL oraz numeru telefonu komórkowego i/lub adresu e-mail. Rejestr ma na celu usprawnienie komunikacji na linii administracja publiczna – obywatel.
Termin realizacji
Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności
- 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
- 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
- 94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2B
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Przyjmowanie wniosków papierowych - po uprzednim umówieniu wizyty: https://wizyty.uml.lodz.pl/ (wybierając zakładkę UM Łódź/Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, następnie Oddział i lokalizację, w której ma być wykonana rezerwacja, a później właściwą usługę, ilość osób oraz wolny termin i godzinę).
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Skarbowa za wydanie zaświadczeni | 17 zł |
Skarbowa za pełnomocnictwo upoważniające do pobrania zaświadczenia | 17 zł |
Zwolnieniu z opłaty skarbowej podlega pełnomocnictwo poświadczone notarialnie lub udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu bądź rodzeństwu.
Opłaty skarbowe należy wpłacić w kasie urzędu lub bezgotówkowo na rachunek bankowy.
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Wpłat można dokonać przelewem (także internetowym), osobiście w każdym Urzędzie Pocztowym, w dowolnym banku oraz bez opłat manipulacyjnych w oddziałach banku Pekao S.A., a także w opłatomatach, znajdujących się w budynkach Urzędu Miasta Łodzi przy ul. Krzemienieckiej 2B, ul. Smugowej 26a, ul. Zachodniej 47, ul. Piotrkowskiej 110, al. Piłsudskiego 100.
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
- 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
- 94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2B
- elektronicznie:
- gov.pl
Termin składania dokumentów
W dowolnym momencie.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (gov.pl) |
|
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Brak