- Procedura dotyczy:
- zaświadczeń o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi/stwierdzających stan zaległości;
- zaświadczeń o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji zobowiązanych do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania wnioskodawcy. Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
- Procedura polega na:
- wydaniu zaświadczenia;
- wydaniu postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
- Wnioski o wydanie zaświadczenia składane są w formie papierowej lub elektronicznej.
Wydawanie zaświadczeń z zakresu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi @
OPIS SPRAWY
Wydawanie zaświadczeń:
- o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi/stwierdzających stan zaległości
- o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji zobowiązanych do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
W SKRÓCIE
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- zaświadczenie może mieć formę elektroniczną
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Wniosek o wydanie zaświadczenia może zostać złożony przez pełnomocnika zobowiązanego.
- Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) upoważnia do działania we wskazanej sprawie podatkowej lub innej wskazanej sprawie należącej do właściwości organu podatkowego.
- Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) oraz zawiadomienie o zmianie/odwołaniu/wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) należy złożyć w Wydziale Finansowym (ul. Sienkiewicza 5).
- Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie/odwołaniu/ wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17 lutego 2017 r.
- Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Termin realizacji
7 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Finansowy
Oddział WymiaruOpłaty za Gospodarowanie Odpadami
Oddział Księgowości za Gospodarowanie Odpadami
90-113 Łódź, ul. Sienkiewicza 5
pok. 007
Telefony:
Oddział Księgowości Opłaty za Gospodarowanie Odpadami
+48 (42) 272-65-06
+48 (42) 272-65-09
+48 (42) 272-65-15
+48 (42) 272-65-16
+48 (42) 272-65-17
+48 (42) 272-65-19
Oddział WymiaruOpłaty za Gospodarowanie Odpadami
+48 (42) 272-65-08
+48 (42) 272-65-10
+48 (42) 272-65-11
+48 (42) 272-65-12
+48 (42) 272-65-13
+48 (42) 272-65-14
+48 (42) 272-65-18
+48 (42) 272-65-20
+48 (42) 272-65-21
+48 (42) 272-65-25
Wnioski można składać również w punktach kancelaryjno-informacyjnych UMŁ:
ul. Zachodnia 47 pok. 12 (kancelaria)
al. Politechniki 32 pok. 005 (kancelaria)
ul. Krzemieniecka 2B pok. 116 (kancelaria)
al. Piłsudskiego 100 pok. 18 (kancelaria)
ul. Piotrkowska 110 (wejście od al. Schillera)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Złożenie wniosku w kancelarii urzędu nie wymaga umawiania wizyty.
Możliwa rezerwacja wizyty na stronie internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl/
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Zaświadczenie o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji zobowiązanych do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi | 17 zł (od każdego egzemplarza) |
Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi/stwierdzające stan zaległości | 21 zł (od każdego egzemplarza) |
Inne zaświadczenia (np. kto uiszczał opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi) | 17 zł (od każdego egzemplarza) |
Złożenie dokumentu pełnomocnictwa (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, a także gdy pełnomocnictwa udziela jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł (od każdego dokumentu pełnomocnictwa) |
Zwolnienia bądź wyłączenia z opłaty skarbowej określają przepisy ustawy z dnia 16listopada2006r. o opłacie skarbowej.
Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Wydziału Finansowego:
Wydział Finansowy, ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź
Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90–926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Sienkiewicza 5
parter, pok.: 007
Pobieranie i składanie wniosków, deklaracji, dokumentów możliwe jest również w: - Łódź - Bałuty, ul. Zachodnia 47
pobieranie - parter, Informacja, pok.: 10
składanie - parter, Kancelaria, pok.: 12Łódź - Górna, al. Politechniki 32
pobieranie - parter, Informacja
składanie - parter, Kancelaria, pok. 005 - Łódź - Polesie, ul. Krzemieniecka 2B
pobieranie - parter, Informacja
składanie - I piętro, Kancelaria, pok.: 116 - Łódź - Widzew, al. Piłsudskiego 100
pobieranie - parter, Informacja, pok.: 17
składanie - parter, Kancelaria, pok.: 18
- ul. Sienkiewicza 5
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
|
druk do pobrania |
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez ubiegającą się o nie osobę następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, za pośrednictwem organu który je wydał.