- Jeśliwyjeżdżasz poza granice Rzeczypospolitej Polskiej bez zamiaru stałego pobytu, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, zgłoś swój wyjazd oraz powrót.
- Zgłoszenia dokonaj najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca pobytu stałego albo czasowego.
- Zgłoszenia wyjazdu, możesz dokonać w formie:
- pisemnej na formularzu papierowym w siedzibie Urzędu Miasta Łodzi. Formularz należy wypełnić komputerowo lub pismem odręcznym, kolorem niebieskim lub czarnym, drukowanymi literami.
- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu elektronicznym. Formularz taki powinien być podpisany przez zgłaszającego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym albo profilem zaufanym.
- Obowiązku meldunkowego możesz dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem do zgłoszenia wyjazdu.
- Osoba, która dokonała zgłoszenia otrzymuje, na jej wniosek, za opłatą zaświadczenie o zgłoszeniu wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej na czas dłuższy niż 6 miesięcy @
OPIS SPRAWY
Jeśli planujesz wyjazd za granice Rzeczypospolitej Polskiej z zamiarem pozostania tam dłużej niż 6 miesięcy zgłoś swój wyjazd w urzędzie.
W SKRÓCIE
jeśli chcesz uzyskać zaświadczenie potwierdzające wymeldowanie
osobiście (od ręki), elektronicznie lub pocztą (na żądanie)
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- sprawa załatwiana od ręki
- zaświadczenie może mieć formę elektroniczną
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
W przypadku, kiedy zgłoszenie wyjazdu dokonywane jest przez pełnomocnika, winien on legitymować się pełnomocnictwem oraz okazać do wglądu swój dowód osobisty lub paszport. Pełnomocnictwo upoważniające jedynie do dokonania zgłoszenia meldunkowego nie podlega opłacie skarbowej. Natomiast w sytuacji, gdy pełnomocnik zostanie upoważniony również do pobrania zaświadczenia o wymeldowaniu z miejsca pobytu stałego wówczas złożenie takiego pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Osoba obowiązana do dokonania zgłoszenia wyjazdu może wyrazić zgodę na przekazanie do rejestru danych kontaktowych imienia, nazwiska, numeru PESEL oraz numeru telefonu komórkowego i/lub adresu e-mail. Rejestr ma na celu usprawnienie komunikacji na linii administracja publiczna – obywatel.
Termin realizacji
Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności
- 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
- 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
- 94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2B
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44.
Umawianie/rezerwacja wizyty
Przyjmowanie wniosków papierowych - po uprzednim umówieniu wizyty: https://wizyty.uml.lodz.pl/ (wybierając zakładkę UM Łódź/Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, następnie Oddział i lokalizację, w której ma być wykonana rezerwacja, a później właściwą usługę, ilość osób oraz wolny termin i godzinę).
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Skarbowa za wydanie zaświadczenia | 17 zł |
Skarbowa za pełnomocnictwo upoważniające do pobrania zaświadczenia | 17 zł |
Zwolnieniu z opłaty skarbowej podlega pełnomocnictwo poświadczone notarialnie lub udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu bądź rodzeństwu.
Opłaty skarbowe należy wpłacić w kasie urzędu(Oddział Banku Pekao S.A. czynny od 17 stycznia 2022 r.) lub bezgotówkowo na rachunek bankowy. Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Wpłat można dokonać przelewem (także internetowym), osobiście w każdym Urzędzie Pocztowym, w dowolnym banku oraz bez opłat manipulacyjnych w oddziałach banku Pekao S.A., a także w opłatomatach znajdujących się w budynkach Urzędu Miasta Łodzi przy ul. Krzemienieckiej 2B, ul. Smugowej 26a, ul. Zachodniej 47, ul. Piotrkowskiej 110, al. Piłsudskiego 100.
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
- 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
- 94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2B
- elektronicznie:
- gov.pl
Termin składania dokumentów
W dowolnym momencie.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (gov.pl) |
|
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy