- Postępowanie wszczyna się na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej, brak terminu do złożenia wniosku
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
- Uprawnieni do trwałego zarządu - Państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
- Okres trwałego zarządu – czas oznaczony lub nieoznaczony.
- Opłata roczna z tytułu trwałego zarządu – ustalana jest według stawki procentowej (od 0,1% do 1%) od wartości nieruchomości, określanej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego, opłata może być aktualizowana.
- Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd pobiera się opłaty roczne.
- Opłaty roczne uiszcza się przez cały okres trwałego zarządu, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, z góry za dany rok. W pierwszym roku po ustanowieniu trwałego zarządu opłatę roczną uiszcza się najpóźniej po upływie 30 dni od dnia, w którym decyzja o oddaniu nieruchomości w trwały zarząd stała się ostateczna. Opłatę tę ustala się proporcjonalnie w stosunku do pozostałego do wykorzystania w danym roku okresu trwania zarządu.
- Po zebraniu materiału dowodowego w toku postępowania – informacja do jednostki/Strony o możliwości zapoznania się z aktami sprawy i wypowiedzenia się przed wydaniem decyzji – art. 10 Kpa.
- Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której Stronie przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.
- Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
Oddawanie w trwały zarząd nieruchomości Skarbu Państwa @
OPIS SPRAWY
Procedura oddania nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd wszczynana jest na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej. W postępowaniu ustalana jest opłata z tytułu trwałego zarządu.
W SKRÓCIE
Złóż wniosek i załączniki
wskaż cel i termin zagospodarowania nieruchomości
Czekaj na informacje
postanowienia, zawiadomienia wysyłane są pocztą lub przez e PUAP
Zapoznaj się z operatem
w Urzędzie (umów się na wizytę)
Czekaj na decyzję
zawiadomienie o zebraniu materiałów do wydania decyzji
Odbierz decyzję
w Urzędzie (umów się na wizytę) lub pocztą otrzymasz pocztą
Wystąp o uprawomocnienie się decyzji
w Urzędzie (umów się na wizytę)
Wnieś opłatę
w terminie 30 dni licząc od dnia, kiedy decyzja stanie się ostateczna
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
Termin realizacji
1 miesiąc - z powodu uzasadnionych przyczyn, może być wskazany nowy termin zakończenia postępowania lub jego zawieszenia
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
pok. 347
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu.
Opłata roczna z tytułu trwałego zarządu w zależności od przeznaczenia nieruchomości ustalana jest według stawki procentowej - od 0,1% do 1% - od wartości nieruchomości, określanej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego. Opłaty wnosi się na numer rachunku bankowego, który jest podany w decyzji.
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104, pok. 347
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z
Mieszkańcami)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
|
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
Tryb odwoławczy
Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.