- Wpływa wniosek dłużnika (wnioskodawcy lub pełnomocnika) o rozłożenie należności na raty, umorzenia lub odroczenia terminu zapłaty z tytułu zakupu lokalu na raty, nieruchomości na raty, przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności, zwrotu udzielonej przez Miasto bonifikaty przy sprzedaży lokalu.
- Po otrzymaniu wszystkich informacji i dokumentów od dłużnika oraz informacji z komórek organizacyjnych UMŁ, dokonywana jest analiza dokumentów i podejmowana decyzja.
- Jeżeli decyzja o udzieleniu ulgi jest pozytywna, przygotowywany jest projekt umowy.
- W przypadku jeżeli o ulgę ubiega się przedsiębiorca po podpisaniu umowy wystawiane jest zaświadczenie o udzielonej pomocy de minimis.
- PLANOWANIE PRZESTRZENNE
- DAROWIZNY I DZIEDZICZENIE
- UŻYTKOWANIE WIECZYSTE
- POZWOLENIA NA BUDOWĘ I ROZBIÓRKĘ
- GEODEZJA i GRUNTY
- LOKALE UŻYTKOWE
- BUDOWNICTWO
- INWESTYCJE
- ŁAD PRZESTRZENNY
- DZIERŻAWY
- SŁUŻEBNOŚĆ
- UŻYCZENIA I CZASOWE ZAJĘCIA
- ODSZKODOWANIA ZA NIERUCHOMOŚCI
- PRZETARGI I SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI
- ZARZĄD NA NIERUCHOMOŚCIAMI
- ULICE I ADRESY
- LOKALE SOCJALNE
- ZABYTKI
Ulgi w spłacie należności Miasta Łodzi o charakterze cywilnoprawnym stanowiącym dochód Wydziału Zbywania i Nabywania Nieruchomości
OPIS SPRAWY
Wniosek o udzielnie ulgi (rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności czy umorzenie) jest kierowany jest do Wydziału Zbywania i Nabywania Nieruchomości wraz z uzasadnieniem oraz z niezbędnymi do jego rozpatrzenia dokumentami potwierdzającymi trudną sytuacje dłużnika.
Udzielenie ulgi jest możliwe wyłącznie w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym.
Po przeanalizowaniu sprawy oraz dokumentów załączonych do wniosku dłużnik zostaje poinformowany o możliwości lub braku możliwości zawarcia stosownej umowy w sprawie udzielenia ulgi.
W SKRÓCIE
elektronicznie, w Urzędzie w kancelarii lub za pośrednictwem poczty
o przychyleniu się do wniosku lub odmowie
tylko w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku
w przypadku przedsiębiorcy udzielona pomoc de minimis
PRZYDATNE INFORMACJE
- Wniosek i dokumenty można składać w wersji papierowej i elektronicznej
- Wniosek i dokumenty można składać osobiście w kancelarii, listem za pośrednictwem poczty lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP
- Sprawę można załatwić przez pełnomocnika, wówczas trzeba załączyć pełnomocnictwo
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, umowa zawierana pomiędzy Dłużnikiem, a Wierzycielem musi zostać podpisana w Urzędzie
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Do pisma/wniosku dłużnika należy załączyć wypełnione oświadczenie majątkowe (ważne i proszę uczulać dłużnika lub pełnomocnika) wraz z dokumentami. Skróci to czas załatwienia sprawy.
Wnioski rozpatrywane przez Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości dotyczą zaległości:
- wykupu lokalu na raty,
- zwrotu udzielonej bonifikaty przy sprzedaży lokalu,
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności (w formie decyzji administracyjnej,
- zaświadczenia potwierdzającego przekształcenie z mocy prawa),
- sprzedaży nieruchomości na raty.
Termin realizacji
Do dwóch miesięcy, choć jest to uzależnione od terminu uzyskania informacji z komórek organizacyjnych UMŁ, a także przekazania niezbędnych dokumentów przez dłużnika.
Miejsce załatwienia
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Ekonomiczno – Administracyjny
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy. Wizyta jest umawiana z wnioskodawcą w przypadku zawierania umowy. Urzędnik kontaktuje się telefonicznie z wnioskodawcą na podany we wniosku nr telefonu i umawia wizytę. Ewentualnie umówienie wizyty w tym przypadku następuje za pośrednictwem e-maila, o ile wnioskodawca podał go we wniosku lub listownie za pośrednictwem poczty.
Telefonicznie: +48 (42) 638-47-66
Pocztą elektroniczną: znn@uml.lodz.pl
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście w punktach kancelaryjnych zlokalizowanych przy:
- ul. Piotrkowskiej 104
- ul. Piotrkowskiej 110
- ul. Politechniki 32
- ul. Piłsudskiego 100
- ul. Krzemienieckiej 2B,
- ul. Zachodniej 47
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć wraz z wnioskiem lub na wezwanie organu.
Wymagane dokumenty
|
W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą należy złożyć następujące dokumenty: |
|
|
|
|
|
druk do pobrania |
|
druk do pobrania |
W przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej należy złożyć następujące dokumenty: |
|
druk do pobrania |
|
|
|
|
|
W przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej należy dostarczyć: |
|
|
|
|
|
|
|
druk do pobrania |
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- uchwała XLVII/1449/21 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 25 sierpnia 2021 r. (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 4232 z dnia 14września 2021 r.)
- ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis
Tryb odwoławczy
Brak