Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Najem lokali mieszkalnych w budynkach w 100% własności Miasta Łodzi, na czas trwania stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi

OPIS SPRAWY

Prowadzenie spraw dotyczących najmu lokali mieszkalnych usytuowanych w budynkach wyremontowanych stanowiących w 100% własność Miasta Łodzi wynajmowanych na czas trwania stosunku pracy. Wymagane jest złożenie stosownego wniosku wraz z kompletem załączników.

W SKRÓCIE

KROK 1

Złóż wniosek

elektronicznie, w urzędzie lub pocztą

KROK 2

Czekaj na odpowiedź i opublikowanie informacji o osobach zakwalifikowanych

siedziba wynajmującego oraz Biuletyn Informacji Publicznej na stronie Zarządu Lokali Miejskich

KROK 3

Jeśli jesteś osobą zakwalifikowaną, podpisz umowę najmu

osobiście w urzędzie (umów się na wizytę) po spełnieniu wszystkich warunków

KROK 4

Złóż zaświadczenie do 31.03 każdego roku

zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • złożenie wniosku/oświadczenia nie wymaga umówienia się na wizytę
  • podpisanie umowy wymaga umówienia się na wizytę

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Lokale z przeznaczeniem do wynajmowania na czas trwania stosunku pracy przeznacza się dla osób, które nie mają zaspokojonych potrzeb mieszkaniowych.
  2. Uprawnionymi do najmu lokali są:
    • studenci ostatniego roku szkół wyższych w Łodzi, rekomendowani przez rektora uczelni lub osobę przez niego upoważnioną;
    • absolwenci szkół wyższych w Łodzi, rekomendowani przez rektora uczelni lub osobę przez niego upoważnioną,
    • którzy ze względu na posiadane kwalifikacje lub rodzaj wykonywanej pracy są szczególnie pożądani dla interesu miasta Łodzi
  3. Studentom i absolwentom przysługuje uprawnienie, jeżeli zamieszkują i pracują na terenie Miasta Łodzi, nie mają tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego lub domu mieszkalnego w mieście Łodzi lub pobliskiej miejscowości oraz w dacie złożenia wniosku nie ukończyli 35 roku życia.
  4. Wnioski absolwentów i studentów ostatniego roku szkół wyższych w Łodzi wymagają:
    • pisemnej opinii rektora uczelni lub osoby przez niego upoważnionej;
    • przedłożenia aktualnego zaświadczenia o pozostawaniu w stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi;
    • opinii o pracy zawodowej wystawionej przez pracodawcę,
    • urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) złożenia deklaracji podatkowej w urzędzie skarbowym właściwym dla Łodzi za rok podatkowy poprzedzający datę złożenia wniosku lub zaświadczenie o miejscu zamieszkania lub siedzibie dla celów podatkowych (certyfikat rezydencji), wskazujące jako miejsce zamieszkania podatnika Łódź
Informacje uzupełniające
  • Rozpatrzenie wniosku wymaga złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów. W przypadku niedostarczenia wymaganych dokumentów wniosek zostaje pozostawiony bez rozpatrzenia.
  • Wyboru najemców lokali, według posiadanego zasobu lokali, dokonuje:
    • Komisja do oceny wniosków i wyboru najemców, kierując się opinią rektora uczelni lub osoby przez niego upoważnionej, okresem zatrudnienia, charakterem wykonywanej pracy oraz sytuacją rodzinną i ekonomiczną wnioskodawcy;
    • Po zawarciu umowy najmu lokalu mieszkalnego na czas trwania stosunku pracy, najemca lokalu zobowiązany jest w terminie do 31 marca każdego roku do dostarczenia wynajmującemu aktualnego zaświadczenia o pozostawaniu w stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi. Niezłożenie powyższego zaświadczenia w terminie wyżej określonym może stanowić podstawę do wszczęcia procedury rozwiązania umowy najmu.
Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Sprawa rozpatrywana jest w terminie 30 dni. Do terminu nie wlicza się terminów dla przeprowadzenia dodatkowych koniecznych wyjaśnień, opóźnień spowodowanych z winy wnioskodawcy albo z przyczyn niezależnych od jednostki.

Informacja o osobach zakwalifikowanych do najmu na czas trwania stosunku pracy podawana jest do publicznej wiadomości poprzez jej wywieszenie w siedzibie dysponenta oraz opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 30 dni.

Miejsce załatwienia

Zarząd Lokali Miejskich
Wydział Lokali Mieszkalnych
90-514 Łódź al. Kościuszki 47

infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00

e-mail: zlm@zlm.lodz.pl

Umawianie/rezerwacja wizyty

  • Telefonicznie: +48 (42) 628-70-00
  • Pocztą elektroniczną: zlm@zlm.lodz.pl
Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      90-514 Łódź al. Kościuszki 47
  • osobiście:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      90-514 Łódź al. Kościuszki 47
  • pocztą elektroniczną:
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Termin składania wniosków zostaje podany w ogłoszeniu na stronie Zarządu Lokali Miejskich.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek
druk do pobrania
formularz elektroniczny (ePUAP)
  • Pisemna opinia Rektora uczelni lub osoby przez niego upoważnionej
  • Deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego
druk do pobrania
  • Oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu mieszkalnego w tej samej lub pobliskiej miejscowości, to znaczy graniczącej z Miastem Łodzią
druk do pobrania

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • Uchwała Nr LXXXV/2572/23 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 20 grudnia 2023 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego, Łódź, dnia 10 stycznia 2024 r. poz. 261)

Tryb odwoławczy

Zastrzeżenie do sposobu rozpatrzenia wniosku może być zgłoszone do wynajmującego w terminie 14 dni od dnia publikacji informacji.

Realizatorzy
Jednostka
Zarząd Lokali Miejskich
Komórka
Wydział Lokali Mieszkalnych
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt