W przypadku zaistnienia potrzeby zatrudnienia pracowników na wolnych stanowiskach kierowników miejskich jednostek organizacyjnych zatrudnianych w tych jednostkach na podstawie umowy o pracę, każdorazowo przeprowadzany jest otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na dane stanowisko pracy.
Ogłoszenia informujące o naborach na wolne stanowiska kierowników miejskich jednostek organizacyjnych zatrudnianych w tych jednostkach na podstawie umowy o pracę zawierają informacje na temat m.in. warunków pracy na danym stanowisku, zakresu czynności, wymagań niezbędnych, wymagań dodatkowych oraz dokumentów, które należy złożyć/przesłać w związku z ogłoszonym naborem oraz formy złożenia/przesłania dokumentów.
Ogłoszenia publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu, przy ul. Piotrkowskiej 104 (Budynek D).
Kandydaci zainteresowani pracą na stanowisku kierownika miejskiej jednostki organizacyjnej, na które prowadzony jest nabór mogą składać/przesyłać wymagane dokumenty w wersji papierowej osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres i w terminie wskazanym w treści ogłoszenia bądź w wersji elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.
Za datę doręczenia dokumentów uważa się datę otrzymania tych dokumentów przez Urząd (datę wpływu do Urzędu). Dokumenty doręczone po terminie nie będą rozpatrywane.
Po zakończeniu terminu składania/przesyłania dokumentów dokonywana jest wstępna selekcja kandydatów po przeprowadzonej analizie otrzymanych ofertaplikacyjnych pod względem spełniania przez kandydatów wymogów formalnych.
Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne na dane stanowisko pracy, zapraszani są na rozmowy kwalifikacyjne (w uzasadnionych przypadkach przeprowadza się dodatkowo test kwalifikacyjny).
Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru powiadamiani są telefonicznie lub drogą elektroniczną.
W ustalonym terminie Komisja przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną, której celem jest:
- uzyskanie dodatkowych informacji o kandydatach
- ocena predyspozycji kandydatów do prawidłowego wykonywania zadań na stanowiskach, na które przeprowadzane są nabory
- stworzenie kandydatom możliwości zaprezentowania swoich umiejętności i wiedzy
Wynikiem przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej jest wyłonienie przez Komisję nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędnei w najwyższym stopniu wymagania dodatkowe.
W przypadku, gdy w ocenie Komisji żaden z kandydatów nie spełnia w dostatecznym stopniu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, nabór zostaje zakończony bez wyłonienia kandydata do zatrudnienia.
W przypadku wyłonienia przez Komisję kandydata do zatrudnienia bądź nie wyłonieniu żadnego kandydata, niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, upowszechnia się informację o jego wyniku.
W przypadku złożenia przez kandydata wybranego w drodze naboru, rezygnacji z możliwości zatrudnienia na stanowisku kierownika miejskiej jednostki organizacyjnej, Prezydent może wybrać do zatrudnienia na tym samym stanowisku kolejną osobę spośród najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe.
Informacje o wynikach naborów publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu, przy ul. Piotrkowskiej 104 (Budynek D).
Kandydaci wyłonieni w naborach do zatrudnienia na stanowiskach kierowników miejskich jednostek organizacyjnych, informowani są o tym fakcie telefonicznie lub drogą elektroniczną.
Dokumenty kandydatów wybieranych w naborach i zatrudnianych na stanowisku kierownika danej jednostki zostają dołączane do ich akt osobowych.
Pozostali kandydaci biorący udział w naborach mogą dokonywać odbioru dokumentów (złożonych w wersji papierowej) osobiście za potwierdzeniem odbioru bądź mogą upoważnić inną osobę do odbioru swoich dokumentów na podstawie okazanego upoważnienia.
Jeżeli w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku innej osoby spośród najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe.
Dokumenty kandydatów są przechowywane w Urzędzie Miasta Łodzi przez okres co najmniej 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w naborze.
W przypadku niewyłonienia kandydata dokumenty przechowywane są przez okres co najmniej 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru.
Po upływie wskazanych wyżej okresów dokumenty kandydatów są protokolarnie niszczone z wyłączeniem załączonych w ofertach oryginałów dokumentów, które podlegają zwrotowi(wersja papierowa) bądź usuwane (wersja elektroniczna).
Prezydent Miasta Łodzi może w każdym czasie odwołać ogłoszony nabór na wolne stanowisko kierownika miejskiej jednostki organizacyjnej.