Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Zmiana treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego

OPIS SPRAWY

Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać w formie pisemnej, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej, organowi, który udzielił zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zmiany danych, o których mowa w art. 7- nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.

W SKRÓCIE

KROK 1

Wnieś opłatę

KROK 2

Złóż wniosek

elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą

KROK 3

Umów się na wizytę

w celu odebrania dokumentów

KROK 4

Odbierz decyzję

elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość złożenia wniosku online
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • zaleca się umówienie wizyty w Urzędzie
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • w przypadkuzłożenia wniosku elektronicznie wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Udzielenie informacji klientom zainteresowanym dokonaniem zmian w treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
  2. Przyjęcie wniosku o dokonanie zmian w treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
  3. Prowadzenie postępowania w sprawie dokonania zmian treści zezwolenia;
  4. Wydanie decyzji zmieniającej treść zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
Informacje uzupełniające

Wniosek złożony w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierał braki formalne.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

1 miesiąc(sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).

Miejsce załatwienia

Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź

e-mail: licencje.zezwolenia@uml.lodz.pl

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

  • Telefonicznie: +48 (42) 638-55-30, +48 (42) 638-53-66, +48 (42) 638-53-82, +48 (42) 638-53-83
  • Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl
Opłaty

Za zmianę treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego pobiera się opłatę w wysokości:

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Za zmianę treści zezwolenia 100 zł
Za wydanie każdego wypisu z zezwolenia, w związku ze zmianą treści zezwolenia 50 zł

W tytule wpłaty proszę o wpisanie: „zmiana treści zezwolenia”

Nr konta bankowego do innych opłat:

85 1240 1037 1111 0011 0911 0830

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł

Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:

  • dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:

50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • osobiście:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o zmianę treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego

druk do pobrania


formularz elektroniczny (ePUAP)


  • Dokumenty potwierdzające konieczność dokonania zmiany danych
  • Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
  • Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu)

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania


Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE
  • ustawa Kodeks postępowania administracyjnego
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt