Zgoda, na ustalenie innego niż 31 marca, terminu opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta jest udzielana w ramach zasad pomocy de minimis, dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. Przesłanki niezbędne do pozytywnego załatwienia wniosku to: spełnienie warunków do uzyskania pomocy de minimis wynikających z obowiązujących aktów prawnych, brak zaległości z tytułu użytkowania wieczystego oraz sporów, w tym sporów sądowych oraz nieposiadanie możliwości zapłaty opłaty w ustawowym terminie z uwagi na sytuację ekonomiczną.
Ustalenie innego niż 31 marca, terminu opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta
OPIS SPRAWY
Procedura dotyczy ustalenia innego terminu zapłaty niż ustawowy 31 marca danego roku. Użytkownik wieczysty powinien złożyć wniosek nie poźniej niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
W SKRÓCIE
przed wymaganym terminem płatności skontaktuj się telefonicznie
PRZYDATNE INFORMACJE
- złożenie wniosku w formie papierowej bądź online
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Na podstawie złożonego wniosku, nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności, organ może ustalić inny termin zapłaty, nieprzekraczający danego roku kalendarzowego. Złożenie wniosku nie zwalnia użytkownika wieczystego z obowiązku wniesienia opłaty, w terminie do dnia 31 marca.
Termin realizacji
Do 31 marca danego roku
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, pokój 251
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi,
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami,
Ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
- Urząd Miasta Łodzi,
- osobiście:
- Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
(Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami) oraz
w pozostałych punktach kancelaryjnych i kancelaryjno-informacyjnych Urzędu Miasta Łodzi.
- Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
- pocztą elektroniczną:
- elektronicznie:
- ePUAP
Wymagane dokumenty
|
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą: |
|
|
|
|
Dla innych podmiotów oraz osób fizycznych: |
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- art. 10, art. 71 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2021.1899 t.j. z dnia 21.10.2021 r. z późniejszymi zmianami)
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U.2021.743 t.j. z dnia 2021.04.22)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 lutego 2018 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach (Dz. U. 2018 r. poz. 461)
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. C 352 z dnia 24.12.2013 r.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 listopada 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U z 2014 r. poz.1543)
Tryb odwoławczy
Brak