Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Naliczenie opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego i zmiana użytkownika wieczystego

OPIS SPRAWY

Naliczenie opłaty z tytułu użytkowania wieczystego dotyczy sytuacji, w której nastąpiła czynność cywilnoprawna np. nabycie, sprzedaż, darowizna, spadek, itp.

W SKRÓCIE

KROK 1
Zgłoś nabycie

złóż wniosek o naliczenie opłaty wraz z kserokopią dokumentu

KROK 2
Czekaj na odpowiedź

odpowiedź zawiera informację o opłacie

PRZYDATNE INFORMACJE

  • wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej/elektronicznej
  • oprócz wniosku o naliczenie opłaty należy złożyć kserokopię dokumentu potwierdzającego czynność cywilnoprawną np. nabycie, sprzedaż, darowizna, spadek, itp.
  • wniosek można złożyć osobiście, elektronicznie lub przesłać pocztą.

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Użytkownik wieczysty winien wystąpić do UMŁ o udzielenie informacji dotyczącej obowiązującej wysokości opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego na podstawie dokonanej czynności prawnej. Na podstawie załączonych dokumentów nastąpi wprowadzenie danych do bazy i zostanie wystosowane pierwsze naliczenie
    opłaty rocznej w formie informacji o opłacie.
  2. W związku ze zmianą użytkownika wieczystego dokonaną na podstawie czynności cywilnoprawnych oraz zdarzeń prawnych (nabycie, sprzedaż, darowizna, spadek, itp.) należy złożyć wniosek wraz z kopią dokumentu potwierdzającego nabycie tego prawa oraz podać adresy do korespondencji nowych użytkowników wieczystych.
Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Niezwłocznie, w kolejności składania wniosków.

Miejsce załatwienia

Wydział Dysponowania Mieniem
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104

pokój 251, 252, 252A, 254

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi,
      Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami,
      Ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
      (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
      oraz w pozostałych punktach kancelaryjnych i kancelaryjno-informacyjnych
      Urzędu Miasta Łodzi.
  • pocztą elektroniczną:
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Nie dotyczy

Wymagane dokumenty

W przypadku nabycia/ sprzedaży / darowizny /dziedziczenia należy odpowiednio złożyć:

  • Wniosek o naliczenie opłaty
druk do pobrania
formularz elektroniczny (ePUAP)
  • Kserokopię aktu notarialnego (nabycie, sprzedaż)
  • Kserokopię postanowienia spadkowego lub aktu poświadczenia dziedziczenia

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2024.1061 t.j. z dnia 2024.07.17)
  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2024.1145 t.j. z dnia 2024.07.30)
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2024.572 t.j. z dnia 2024.04.15)

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt