Termin realizacji robót uzależniony jest od wielkości środków finansowych przeznaczonych na remonty w budżecie Miasta Łodzi. Zakres i kolejność remontów ustalana jest wspólnie z przedstawicielami właściwej terytorialnie Rady Osiedla.
Najczęściej zadawane pytania z zakresu spraw dotyczących usług komunalnych
Jednostką merytoryczną, do której należy kierować pytanie jest Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi, który nadzoruje pracę łódzkich cmentarzy komunalnych.
Wnioskodawcy składają wniosek do Wydziału Majątku Miasta w Departamencie Gospodarowania Majątkiem UMŁ zgodny z załącznikiem do zarządzenia Nr 195/VII/14 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie ustalenia Formularza wniosku o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej wraz z załącznikami:
- wypis z księgi wieczystej nieruchomości Wspólnoty Mieszkaniowej, która sąsiaduje z nieruchomością, na której ma być realizowany projekt;
- umowę dzierżawy lub użyczenia nieruchomości, na której ma być zrealizowany projekt;
- oświadczenie dzierżawcy lub biorącego do używania o posiadaniu środków finansowych na współfinansowanie projektu, z wyszczególnieniem wysokości współfinansowania;
- w przypadku gdy dzierżawcą lub biorącym do używania jest Wspólnota Mieszkaniowa, uchwałę Wspólnoty Mieszkaniowej o ujęciu kosztów projektu w planie gospodarczym Wspólnoty Mieszkaniowej o ujęciu kosztów projektu w planie gospodarczym Wspólnoty Mieszkaniowej na dany rok kalendarzowy oraz o wysokości stawki remontowej przypadającej na jeden udział;
- uchwałę Wspólnoty Mieszkaniowej o wyborze Zarządu Wspólnoty, w przypadku gdy dzierżawcą lub biorącym do używania jest Wspólnota Mieszkaniowa;
- w przypadku projektu obejmującego budowę, remont ciągów pieszych, montaż urządzeń małej architektury (w tym placów zabaw) wymagana jest dokumentacja projektowo-kosztorysowa (niezbędna w celu zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych);
- w przypadku projektu urządzenia zieleni niezbędna jest koncepcja zagospodarowania terenu wraz z kosztorysem inwestorskim.
Szalety miejskie są czynne w godzinach: 7:00 – 17:00 przez 6 dni w tygodniu (oprócz niedziel i świąt).
Piasek w piaskownicach wymieniany jest dwa razy do roku: w maju oraz na przełomie sierpnia/września.
Tak, jeżeli jest taka prośba mieszkańców.
Fontanny, którymi opiekuje się Wydział Gospodarki Komunalnej zlokalizowane są:
- fontanna muzyczna na Placu Dąbrowskiego,
- fontanna przy pasażu Schillera,
- fontanna na skwerze przy ul. Długosza,
- fontanna w pobliżu placu zabaw przy ul. Kusocińskiego/Sandomierska,
- fontanna na pasażu Schillera
- oraz 4 zdroje uliczne z wodą do picia na ul. Piotrkowskiej.
Tak/Nie, wszystkie zgłoszenia będą przekazywane do konserwatora (odpowiadającego za poszczególne obiekty).