- Zawiadomienie o wszczęciu postępowania
- Analiza zasadności aktualizacji opłaty
- Postanowienie o powołaniu rzeczoznawcy
- Postanowienie o wypłacie rzeczoznawcy wynagrodzenia
- Na każdym etapie – w razie konieczności przedłużenie terminu rozpoznania sprawy
- Po zebraniu całości materiałów - informacja o możliwości zapoznania się z aktami sprawy
- Wydanie i uprawomocnienie decyzji administracyjnej
Aktualizacja opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomości gminnej
OPIS SPRAWY
Postepowanie w sprawie aktualizacji opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu wszczynane jest z urzędu lub na wniosek jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, dla której ustanowiono trwały zarząd konkretną nieruchomością gminną.
Podstawą aktualizacji jest zmiana wartości nieruchomości od czasu ostatniej aktualizacji, ustalana na podstawie operatu szacunkowego, sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego na zlecenie Miasta Łodzi.
Nowa opłata roczna obowiązuje od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym decyzja o aktualizacji opłaty stała się ostateczna.
W SKRÓCIE
lub zgłoś uwagi do zawiadomienia o wszczęciu postępowania
postanowienia i zawiadomienia wysyłane pocztą lub przez ePUAP
w Urzędzie (umów się na wizytę) lub elektronicznie (email)
zawiadomienie o zebraniu dokumentów do wydania decyzji
w Urzędzie (umów się na wizytę)
opłatę należy uiścić na konto wskazane w decyzji, do 31 marca każdego roku
PRZYDATNE INFORMACJE
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- postępowanie dotyczy nieruchomości stanowiących własność Miasta Łodzi.
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
-
Postępowanie wszczyna się z urzędu lub na wniosek jednostki organizacyjnej, w przypadku zmiany wartości nieruchomości oddanej w trwały zarząd
-
Adresatem wniosku o aktualizację opłaty jest Prezydent Miasta Łodzi, za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem
-
Aktualizacja opłaty może nastąpić nie częściej niż raz w roku
-
Zaktualizowaną opłatę roczną ustala się według dotychczasowej stawki procentowej od wartości nieruchomości określonej na dzień aktualizacji opłaty
-
Postępowanie kończy się wydaniem decyzji, od której przysługuje jednostce prawo odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi.
Termin realizacji
Termin realizacji zgodny z KPA.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Ograniczonych Praw Rzeczowych
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
pok.285
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Na wizytę należy umówić się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniach.
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
|
Formularz elektroniczny (ePUAP) |
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
-
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 i 803)
-
ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r. poz. 344 i 36.)
-
ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 i 572)
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.