Zwiedzajmy Łódź bezpiecznie. Turystyka w czasach epidemii

  • kategoria:
  • Miasto
  • ŁOT
  • Turystyka
  • Koronawirus
  • Ulica Piotrkowska

W związku z trwającą epidemią koronwirusa Łódzka Organizacja Turystyczna proponuje kilka ciekawych rozwiązań oraz narzędzi, które pomogą zaplanować bezpieczną wycieczkę po Łodzi.

fot. ŁOT
Łódzka Informacja Turystyczna oferuje również bogatą ofertę pamiątek m.in. galante skarpety.
12 zdjęć
fot. ŁOT
fot. A. Lewandowska
fot. ŁOT
fot. A. Lewandowska
fot. A. Lewandowska
ZOBACZ
ZDJĘCIA (12)

Hubert Koper, kierownik łódzkiej informacji turystycznej ŁOT mówi: - Z kwietniowych badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że wirus pokrzyżował plany turystyczne na kwiecień i maj prawie 3/4 Polaków. Jednak wciąż 30 proc. rodaków planuje w najbliższej przyszłości wyjazd turystyczny bądź wypoczynkowy. W zdecydowanej większości będą to wyjazdy krajowe. Dlatego 5 maja ponownie uruchomiliśmy Łódzką Informację Turystyczną przy ul. Piotrkowskiej 28. Placówka, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, jest dostępna dla gości przez siedem dni w tygodniu (poniedziałek – piątek 9:00 – 17:00, sobota 10:00 – 18:00, niedziela 10:00 – 16:00). Oferuje nie tylko usługi informacyjne w zakresie oferty turystycznej, ale również bogatą ofertę pamiątek i różnorodny zestaw materiałów, w które turyści i mieszkańcy mogą zaopatrzyć się przed wybraniem się na wycieczkę po mieście.

Jak podkreśla Hubert Koper najbezpieczniejszą obecnie formą zwiedzania Łodzi jest korzystanie z atrakcji, które są dostępne pod gołym niebem (np. Ogród Botaniczny, cmentarz żydowski), a ich uzupełnieniem mogą być miejskie szlaki tematyczne. Należy przy tym zaznaczyć, że dostępne obecnie atrakcje pod dachem (np. część muzeów, Palmiarnia) dokładają wszelkich starań do minimalizacji ryzyka związanego z rozprzestrzenianiem wirusa.

W obecnej sytuacji rodziny z dziećmi z pewnością będą zainteresowanie Szlakiem Łodzi Bajkowej, na który składa się dziesięć rzeźb przedstawiających postacie wykreowane przez łódzkie Studio Małych Form Filmowych Se-ma-for. Jest to projekt zapoczątkowany w 2009 roku przez Urząd Miasta Łodzi i kontynuowany obecnie przez Łódzką Organizację Turystyczną i Łódzki Oddział PTTK. Spacer Bajkowym Szlakiem może być znakomitą, edukacyjną zabawą dla całej rodziny oraz sentymentalną podróżą w czasy dzieciństwa. 

Jak w pełni wykorzystać możliwość wspólnej zabawy?

  • Odbierz bezpłatną książeczkę do zbierania pieczątek w Łódzkiej Informacji Turystycznej (ul. Piotrkowska 28) lub w Łódzkim Oddziale PTTK (ul. Wigury 12a) lub pobierz ją z portalu www.lodz.travel To kolejne już wydanie książeczki, tym razem poszerzone o miejsce na pieczątkę z Misiem Colargolem.
  • Zbieraj pieczątki przypisane do każdej z rzeźb. Takie pieczątki można otrzymać w instytucjach kultury zlokalizowanych w pobliżu każdego z pomników. Szczegółowe informacje w książeczce.
  • Zdobądź co najmniej dziewięć pieczątek, a następnie odwiedź informację turystyczną lub oddział PTTK. Tam możesz nabyć swoją odznakę Łodzi Bajkowej.
  • Nie udało się zdobyć pieczątki? Nic straconego, zrób selfie z rzeźbą bohatera kreskówki i pokaż je w informacji turystycznej. Brakujący stempelek otrzymasz na miejscu.

Więcej informacji o Szlaku Łodzi Bajkowej: www.lodz.travel/lodz-bajkowa oraz www.facebook.com/lodzbajkowa

Piotr Miłek z Łódzkiej Organizacji Turystycznej dodaje: - Dla zainteresowanych łódzkim street artem przygotowaliśmy uaktualnioną mapę prezentującą ponad 170 instalacji, murali i artystycznych podwórek w Łodzi. Uwzględnia ona murale powstałe w 2019 oraz na początku 2020 r. Mapę Łódzkiego Streetartu można bezpłatnie otrzymać w Łódzkiej Informacji Turystycznej oraz pobrać ze strony www.lodz.travel. Wędrówka szlakiem street artu może być nietypowym sposobem na odkrycie piękna Łodzi. Na szlaku znajdziecie zarówno dzieła odwołujące się do historii i dziedzictwa kulturowego Łodzi, jak i do sztuki współczesnej. Łódzka „galeria w przestrzeni ulicy” jest jednym z największych zbiorów dzieł sztuki street art w Polsce, o ile nie największym. Na www.lodz.travel/murale/ znajdziecie również bazę łódzkich murali wraz z fotografiami i opisami, którą można wykorzystać jako przewodnik po łódzkim street arcie. Nie trzeba pobierać żadnej aplikacji, ponieważ strona jest responsywna.

Więcej o łódzkich muralach i instalacjach artystycznych na: www.lodz.travel/murale oraz www.facebook.com/itlodz

- Łódzka Organizacja Turystyczna i Urząd Miasta Łodzi pamiętają również o mieszkańcach Łodzi posługujących się językami ukraińskim i rosyjskim. Z myślą o nich powstał folder Łódź na weekend w tych właśnie wersjach językowych. Wcześniej folder został przygotowany również w językach: polskim, angielskim, niemieckim i francuskim. Wydawnictwo przybliża ofertę turystyczną Łodzi licznej społeczności ukraińskiej mieszkającej w Łodzi oraz turystom zza naszej wschodniej granicy. Materiał można otrzymać w informacji turystycznej przy ul. Piotrkowskiej 28 lub pobrać ze strony https://uml.lodz.pl/files/lot/public/user_upload/LodzNW__ua_ru_net.pdf - podkreśla Piotr Miłek.

Hubert Koper dodaje: - Osoby zainteresowane zwiedzaniem Łodzi niezmiennie mogą zajrzeć do Łódzkiej Informacji Turystycznej. Oprócz wspomnianych materiałów, odwiedzający uzyska tam również aktualną informację dotyczącą atrakcji turystycznych Łodzi. Każdy kolejny dzień przynosi zmiany w funkcjonowaniu muzeów, które kolejno decydują się na otwarcie swoich progów dla gości. Aktualne informacje o dostępnej ofercie turystycznej Łodzi można uzyskać również pod numerami infolinii Łódzkiej Informacji Turystycznej (+48 42 208 81 81 oraz +48 722 005 314) w godzinach pracy placówki, pod adresem email it@lodz.travel oraz na Portalu Turystycznym Łodzi www.lodz.travel

Łódzka Organizacja Turystyczna wciąż prowadzi również działania w ramach kampanii #ŁódźWillWait, która realizowana jest przy współpracy trzynastu polskich miast (pod wspólnym hasłem #CityWillWait). Ideą kampanii jest podtrzymanie zainteresowania turystyką w obliczu epidemii. W szczególności dotyczy to turystyki krajowej. Działania kampanijne prowadzone są w social media ŁOT i wygenerowały do tej pory zasięg 170 tys. odbiorców oraz prawie 4 tys. reakcji w różnych kanałach. Ze względu na postępujące „odmrażanie gospodarki” oraz otwieranie coraz to nowych atrakcji turystycznych, od 18 maja hasło kampanii ulegnie modyfikacji. Podkreślając, że Łódź jest przygotowana na bezpieczne przyjęcie gości w obiektach noclegowych i atrakcjach turystycznych, działania kampanijne będą realizowane pod hasłem #ŁódźIsReady.

Powiązane pliki


Metryka strony i historia zmian